Edited Image 2015-4-11-15:24:15

FEM RECERCA
PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT DE VIDA

ESTUDI EFECTES DE LA MUSICOTERÀPIA EN ONCOLOGIA

La musicoteràpia com a tècnica terapèutica a distància en pacients oncològics amb un model de música de caràcter relaxant.

El diagnòstic de càncer sol implicar malestar físic i emocional disminuint la qualitat de vida de les persones afectades. Estudiar sobre la influència i efectes de la musicoteràpia en l'escolta de música de caràcter relaxant en una intervenció terapèutica en modalitat Tele-health pot ajudar a millorar la capacitat de relaxació i l'estat d'ànim.

L’estudi és una iniciativa de l’associació música difusió en col·laboració amb el Grup Recerca Comunicació i Salut (COMSAL) Facultat de Psicologia,

Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna Universitat Ramon Llull.

Marta Casellas, MT, PhD (AMD, URL), Dr. Jordi Segura, PhD (URL), Clara Andrés (URL), Dr. Pere Berbel, PhD (Mútua Terrassa), Ingrid López, MT (AMD)

ESTUDI EFECTES DE LA MUSICOTERÀPIA EN DEMÈNCIA (EMeD)

PREMI SANT LLUC 2015 Universitat Rovira i Virgili i Fundació Reddis.

Sabem que la demència a més d’afectar més d’un domini cognitiu freqüentment manifesta diferents símptomes conductuals i emocionals que influeixen en el tractament i atenció. Estudiar sobre la implicació i efectes de la musicoteràpia en el tractament no farmacològic de la demència pot ajudar a reduir aquests símptomes i proporcionar a les persones afectades major qualitat de vida.

L'estudi és una iniciativa de l’associació música difusió amb la col·laboració de la Universitat

Rovira i Virgili Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Màster Envelliment i Salut) i

de diferents centres d’atenció en gent gran, i la participació de professionals

musicoterapeutes, personal clínic i assistencial.

Marta Casellas, MT, PhD (AMD), Dra. Rosa Mª Solà, PhD (URV), Dra. Úrsula Catalán, PhD (URV)

GRUPS TERAPÈUTICS

Demostrar científicament l’eficàcia d’aquests diferents models d'intervenció facilitarà pugui implementar-se de manera global i dins un marc d’aplicació terapèutic més específic per a la millora del benestar i qualitat de vida.