Edited Image 2015-4-11-15:24:15

FEM RECERCA PER GENERAR CONEIXEMENT I AJUDAR
A MILLORAR LA QUALITAT DE l'ATENCIÓ ALS PACIENTS

ESTUDI EFECTES DE LA MUSICOTERÀPIA EN ONCOLOGIA

La musicoteràpia com a tècnica terapèutica a distància en pacients oncològics amb un model de música de caràcter relaxant.

El diagnòstic de càncer sol implicar malestar físic i emocional disminuint la qualitat de vida de les persones afectades. Estudiar sobre la influència i efectes de la musicoteràpia en l'escolta de música de caràcter relaxant en una intervenció en modalitat telehealth pot ajudar a millorar la capacitat de relaxació i l'estat d'ànim.

L’estudi és una iniciativa de l’associació música difusió en col·laboració amb el Grup Recerca Comunicació i Salut (COMSAL) Facultat de Psicologia,

Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna Universitat Ramon Llull.

Marta Casellas, PhD (URL, AMD), Jordi Segura, PhD (URL), Clara Andrés (URL), Dr. Pere Berbel, PhD (Mútua Terrassa), Ingrid López, MT (AMD)

ESTUDI EFECTES DE LA MUSICOTERÀPIA EN DEMÈNCIA (EMeD)

PREMI SANT LLUC 2015 Universitat Rovira i Virgili i Fundació Reddis.

Sabem que la demència a més d’afectar més d’un domini cognitiu freqüentment manifesta diferents símptomes conductuals i emocionals que influeixen en el tractament i atenció. Estudiar sobre la implicació i efectes de la musicoteràpia en la demència pot ajudar a reduir aquests símptomes i proporcionar a les persones afectades major benestar.

L'estudi és una iniciativa de l’associació música difusió amb la col·laboració de la Universitat

Rovira i Virgili Facultat de Medicina i Ciències de la Salut (Màster Envelliment i Salut) i

de centres d’atenció en gent gran, i la participació de musicoterapeutes, personal clínic i assistencial.

Marta Casellas, PhD (AMD), Dra. Rosa Mª Solà, PhD (URV), Dra. Úrsula Catalán, PhD (URV)

GRUPS TERAPÈUTICS

Demostrar científicament l’eficàcia d’aquests diferents models d'intervenció facilitarà pugui implementar-se de manera global i dins un marc d’aplicació terapèutic més específic per a la millora del benestar i qualitat de vida.

L’objectiu de tot treball de recerca és aportar coneixement, aportar solucions a diferents problemes, però sense perdre l’ altre ENFOCAMENT, que ve implícit, en tota investigació clínica, AJUDAR A MILLORAR LA QUALITAT DE l'ATENCIÓ ALS PACIENTS.